Rozkład dnia
Proponowany rozkład dnia zaspokaja potrzeby małego dziecka i dostosowany jest do jego możliwości psychofizycznych.
6.00 - 8.00 Schodzenie się dzieci.
zabawy dowolne realizujące pomysły i propozycje dzieci; praca indywidualna, dodatkowe działania edukacyjne dla dzieci z deficytami rozwojowymi i dla dzieci zdolnych; kontakty indywidualne z rodzicami; ćwiczenia poranne;
8.00 – 8.30 Przygotowanie do śniadania. Czynności higieniczno - porządkowe.
8.30 – 9.00 Śniadanie
9.00 - 11.00 Zajęcia programowe.
zabawy dydaktyczne wspierające całościowy rozwój dziecka wg podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Realizacja programu jęz. angielskiego „Baby Beetles'' (grupy młodsze), „Tom and Keri'' (grupy starsze). Zabawy z lektorem jęz. angielskiego w ramach podstawy programowej. Ćwiczenia gimnastyczne, zabawy ruchowe, pobyt dzieci na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze Religia – grupy starsze
11.00-11.30 zabawy dowolne inicjowane przez dzieci, grupowe, w małych zespołach , indywidualne, obserwacja pedagogiczna
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczno – porządkowe.
11.30 – 12.00 Obiad.
12.00 - 14.00 Poobiedni relaks; zabawy w sali lub na powietrzu.
Zabawy relaksacyjne , leżakowanie (gr. I) , czytanie lub opowiadanie wybranych utworów literackich, utrwalenie piosenek z programu „Baby Beetles'', „Tom and Keri''. Zabawy dydaktyczne , gry planszowe i stolikowe, praca indywidualna. Zabawy samodzielnie organizowane.
13.00-15.00 logopedia, gimnastyka korekcyjna ( zajęcia dodatkowe finansowane z budżetu miasta )
14.00 – 14.30 Podwieczorek. Czynności higieniczno - porządkowe po podwieczorku.
14.30 – 17.00 Zabawy dowolne podejmowane z inicjatywy dzieci.
Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy , zdolności i zainteresowania dzieci. Zabawy integracyjne, konstrukcyjne, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, kontakty indywidualne z rodzicami.
W godzinach realizacji podstawy programowej - 8.00 - 13.00 – język angielski.