Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Harmonogram do planu pracy

Harmonogram do planu pracy Przedszkola Miejskiego nr 99 w Łodzi na rok szkolny 2023/2024

Kierunek pracy - „Przedszkolaki i środowisko”

  1. Wzbogacanie i aktualizowanie kącików przyrody (cały rok szkolny)
  2. Prowadzenie obserwacji przyrodniczych i zabaw badawczych (cały rok szkolny)
  3. Organizowanie wyjść , spacerów i wycieczek ukazujących piękno otaczającej nas przyrody (cały rok szkolny)
  4. Eksponowanie prac plastycznych o tematyce przyrodniczej (cały rok szkolny)
  5. Poznawanie elementów środowiska przyrodniczego (październik)
  6. Poznawanie nieożywionych elementów środowiska przyrodniczego:
  • Powietrze (listopad)
  • Gleba (grudzień)
  • Woda (styczeń)
  1. Zapoznanie z odnawialnymi źródłami energii (luty)
  2. Promocja zdrowego stylu życia: produkty ekologiczne, piramida zdrowego stylu życia , czystość i higiena (marzec)
  3. Ochrona środowiska przyrodniczego (kwiecień)
  4. Formy ochrony przyrody (maj)
  5. Uczestnictwo w obchodach wybranych dni promujących środowisko i jego ochronę:

Światowy Dzień Zwierząt (4 października)

Światowy Dzień Drzewa (10 października

Dzień Czystego Powietrza (14 listopada)

Światowy Dzień Gleby (5 grudnia)

Dzień bez opakowań foliowych (23 stycznia)

Światowy Dzień Recyklingu (18 marca)

Światowy Dzień Wody (22 marca)

Światowy Dzień Zdrowia (7 kwietnia)

Światowy Dzień Ziemi (22 kwietnia)

Europejski Dzień Parków Narodowych (24 maja)

Światowy Dzień Ochrony Środowiska (5 czerwca)

  1. Akcje promujące działania na rzecz środowiska przyrodniczego:

Zbiórka elektrośmieci i baterii (cały rok szkolny)

Gwiazdka dla bezdomnych zwierząt (listopad/grudzień)

Konkurs plastyczny „Coś z niczego” (kwiecień)

Pokaz mody ekologicznej (kwiecień)

Eko ogródek (marzec, kwiecień, maj)

Quiz wiedzy o środowisku przyrodniczym (czerwiec)

Standard:

W przedszkolu wprowadza się zagadnienia dotyczące poznawania środowiska oraz towarzyszących  działań z nim związanych

Wskaźniki:

  • nauczyciele planują i realizują pracę wychowawczo- dydaktyczną uwzględniając treści związane z edukacją przyrodniczą.
  • nauczyciele współpracują z instytucjami o charakterze ekologicznym
  • nauczyciele systematyzują dziecięcą wiedzę ekologiczną poprzez: cykliczne spotkania tematyczne w bibliotece, umieszczanie ciekawostek ekologicznych na łamach gazetki przedszkolnej, uczestnictwo w akcjach propagujących idee ekologiczne

Działania:

  • nauczyciele przy współudziale dzieci i ich rodziców wzbogacają i aktualizują kąciki przyrody
  • nauczyciele eksponują w kąciku tematycznym: albumy i literaturę dla dzieci o treściach przyrodniczych
  • nauczyciele zamieszczają w „kąciku dla rodziców” treści związane z realizacją kierunku działań przedszkola
  • dzieci pod kierunkiem nauczycieli uczestniczą w różnych akcjach ekologicznych
  • dzieci uczestniczą w między przedszkolnych konkursach i przeglądach o tematyce przyrodniczo - ekologicznej.
  • rodzice uczestniczą w zajęciach otwartych o tematyce przyrodniczej
  • nauczyciele organizują wycieczki do instytucji, gospodarstw o charakterze proekologicznym i dydaktycznym

nauczyciele organizują wystawy prac plastycznych nawiązując do tematyki wynikającej z harmonogramu

  • nauczyciele organizują między przedszkolny konkurs o tematyce przyrodniczo- ekologicznej
  • dzieci pod kierunkiem nauczycieli prowadzą obserwacje i proste doświadczenia przyrodnicze, wszystkie ciekawe przedsięwzięcia zamieszczane są na łamach gazetki przedszkolnej jak i stronie internetowej.

Osoba odpowiedzialna:

nauczyciele wszystkich grup

Czas:

cały rok szkolny

Środki:

pomoce dydaktyczne, materiały przyrodniczo- ekologiczne, pozycje książkowe, albumy, pokazy multimedialne, plansze, prace plastyczne dzieci, nagrania muzyczne

Procedury monitorowania:

lustracja klas, , kontrola zapisów w dzienniku i planach miesięcznych, wystawa prac dzieci, udział w imprezach

Narzędzia:

 wpisy w dzienniki, potwierdzenia, karty wycieczek, arkusze lustracji, dyplomy, podziękowania, arkusze hospitacji, scenariusze

Osoby odpowiedzialne:

dyrektor przedszkola, wicedyrektor.