Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Harmonogram do planu pracy

Harmonogram do planu pracy Przedszkola Miejskiego nr 99 w Łodzi na rok szkolny 2024/2025

Kierunek pracy - „Przedszkolaki i środowisko”

  1. Wzbogacanie i aktualizowanie kącików przyrody (cały rok szkolny)
  2. Prowadzenie obserwacji przyrodniczych i zabaw badawczych (cały rok szkolny)
  3. Organizowanie wyjść, spacerów i wycieczek ukazujących piękno otaczającej nas przyrody (cały rok szkolny)
  4. Eksponowanie prac plastycznych o tematyce przyrodniczej (cały rok szkolny)
  5. Poznawanie elementów środowiska przyrodniczego (październik)
  6. Poznawanie nieożywionych elementów środowiska przyrodniczego:
  • Powietrze (listopad)
  • Gleba (grudzień)
  • Woda (styczeń)
  1. Zapoznanie z odnawialnymi źródłami energii (luty)
  2. Promocja zdrowego stylu życia: produkty ekologiczne, piramida zdrowego stylu życia, czystość i higiena (marzec)
  3. Ochrona środowiska przyrodniczego (kwiecień)
  4. Formy ochrony przyrody (maj)
  5. Uczestnictwo w obchodach wybranych dni promujących środowisko i jego ochronę:
  • Światowy Dzień Zwierząt (4 października)
  • Światowy Dzień Drzewa (10 października
  • Dzień Czystego Powietrza (14 listopada)
  • Światowy Dzień Gleby (5 grudnia)
  • Dzień bez opakowań foliowych (23 stycznia)
  • Światowy Dzień Recyklingu (18 marca)
  • Światowy Dzień Wody (22 marca)
  • Światowy Dzień Zdrowia (7 kwietnia)
  • Światowy Dzień Ziemi (22 kwietnia)
  • Europejski Dzień Parków Narodowych (24 maja)
  • Światowy Dzień Ochrony Środowiska (5 czerwca)
  1. Akcje promujące działania na rzecz środowiska przyrodniczego:
  • Zbiórka elektrośmieci i baterii (cały rok szkolny)
  • Gwiazdka dla bezdomnych zwierząt (listopad/grudzień)
  • Konkurs plastyczny „Coś z niczego” (kwiecień)
  • Pokaz mody ekologicznej (kwiecień)
  • Eko ogródek (marzec, kwiecień, maj)
  • Quiz wiedzy o środowisku przyrodniczym (czerwiec)

Standard:

W przedszkolu wprowadza się zagadnienia dotyczące poznawania środowiska oraz towarzyszących działań z nim związanych

Wskaźniki:

  • nauczyciele planują i realizują pracę wychowawczo- dydaktyczną uwzględniając treści związane z edukacją przyrodniczą.
  • nauczyciele współpracują z instytucjami o charakterze ekologicznym
  • nauczyciele systematyzują dziecięcą wiedzę ekologiczną poprzez: cykliczne spotkania tematyczne w bibliotece, umieszczanie ciekawostek ekologicznych na łamach gazetki przedszkolnej, uczestnictwo w akcjach propagujących idee ekologiczne

Działania:

  • nauczyciele przy współudziale dzieci i ich rodziców wzbogacają i aktualizują kąciki przyrody
  • nauczyciele eksponują w kąciku tematycznym: albumy i literaturę dla dzieci o treściach przyrodniczych
  • nauczyciele zamieszczają w „kąciku dla rodziców” treści związane z realizacją kierunku działań przedszkola
  • dzieci pod kierunkiem nauczycieli uczestniczą w różnych akcjach ekologicznych
  • dzieci uczestniczą w między przedszkolnych konkursach i przeglądach o tematyce przyrodniczo - ekologicznej.
  • rodzice uczestniczą w zajęciach otwartych o tematyce przyrodniczej
  • nauczyciele organizują wycieczki do instytucji, gospodarstw o charakterze proekologicznym i dydaktycznym

nauczyciele organizują wystawy prac plastycznych nawiązując do tematyki wynikającej z harmonogramu

  • nauczyciele organizują między przedszkolny konkurs o tematyce przyrodniczo- ekologicznej
  • dzieci pod kierunkiem nauczycieli prowadzą obserwacje i proste doświadczenia przyrodnicze, wszystkie ciekawe przedsięwzięcia zamieszczane są na łamach gazetki przedszkolnej jak i stronie internetowej.

Osoba odpowiedzialna:

nauczyciele wszystkich grup

Czas:

cały rok szkolny

Środki:

pomoce dydaktyczne, materiały przyrodniczo- ekologiczne, pozycje książkowe, albumy, pokazy multimedialne, plansze, prace plastyczne dzieci, nagrania muzyczne

Procedury monitorowania:

lustracja klas, kontrola zapisów w dzienniku i planach miesięcznych, wystawa prac dzieci, udział w imprezach

Narzędzia:

wpisy w dzienniki, potwierdzenia, karty wycieczek, arkusze lustracji, dyplomy, podziękowania, arkusze hospitacji, scenariusze

Osoby odpowiedzialne:

dyrektor przedszkola, wicedyrektor