Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Strategia

Charakterystyka przedszkola

Przedszkole Miejskie nr 99 w Łodzi usytuowane jest w dzielnicy Śródmieście. Placówka mieści się w wolnostojącym budynku otoczonym dużym ogrodem. W roku 2010 ogród został wyposażony w nowoczesny sprzęt terenowy, który zapewnia atrakcyjne i bezpieczne warunki przebywania na świeżym powietrzu. Na parterze budynku znajduje się przedszkole, pierwsze piętro budynku zajmuje Miejski Żłobek nr 31.

Do przedszkola uczęszcza 170 dzieci, przydzielonych do siedmiu grup. Każda grupa przebywa w kolorowej, wyposażonej w pomoce dydaktyczne i zabawki sali dydaktycznej. Do dyspozycji dzieci pozostaje również sala zabaw ruchowych wyposażona w sprzęt do zabaw ruchowych.  W przedszkolu, wraz z dyrektorem i zastępcą dyrektora zatrudnionych jest 15 nauczycieli oraz 16 pracowników obsługi i administracji. Wszyscy nauczyciele posiadają wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym. Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, że nauczyciele pomimo długoletniej pracy i wysokich stopni awansu zawodowego nadal doskonalą swoje umiejętności i wiedzę.

Przedszkole jako placówka opiekuńczo- wychowawczo-dydaktyczna duży nacisk kładzie na współpracę ze środowiskiem. Na terenie przedszkola organizowane są spotkania integrujące dzieci i środowisko rodzinne dziecka . Integracji tej służy organizacja uroczystości, warsztatów oraz pikniku rodzinnego. W ramach poszerzenia oferty edukacyjnej na stałe do pracy edukacyjnej wszedł harmonogram współpracy z :

  • Biblioteką Czterech Kultur Filia nr 47
  • Szkołą Podstawową nr 2, 14, 46
  • Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną nr 3
  • Specjalistyczną Poradnią Wspierania Rozwoju i Terapii
  • Teatrem Piccolo i Arlekin oraz z Baśniową Kawiarenką
  • Szkołą Muzyczną im. H, Wieniawskiego
  • Przedszkolami Miejskimi nr 207 oraz nr 125
  • Białą Fabryką - Centralnym Muzeum Włókiennictwa
  • Ogrodem Zoologicznym i Nadleśnictwem Miejskim Łagiewniki
  • Schroniskiem dla zwierząt
  • Fundacją ,,Krwinka”
  • Żłobkiem Miejskim nr 31.

Przedszkole zapewnia swoim podopiecznym nie tylko wychowanie, opiekę, nauczanie i poszanowanie praw, ale oferuje również zajęcia dodatkowe: język angielski, zajęcia logopedyczne i gimnastykę korekcyjną. Rokrocznie zajęcia dodatkowe są uwarunkowane wyborem jakiego dokonują rodzice, gdyż placówka stara się odpowiadać na ich potrzeby. Na terenie przedszkola działa pomoc psychologiczno-pedagogiczna, którą są objęte dzieci mające trudności w różnych dziedzinach rozwoju. Dzięki współpracy z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną nasze dzieci otrzymują natychmiastową pomoc. 

Przedszkole dużą uwagę przywiązuje do współpracy z rodzicami. W celu zacieśniania więzi ze środowiskiem rodzinnym corocznie organizujemy pikniki rodzinne, uroczystości okolicznościowe, warsztaty dla rodziców i spotkania ze specjalistami (logopeda, psycholog, pedagog). Staramy się angażować rodziców w akcje charytatywne i inne (Gwiazdka dla bezdomnych zwierząt, Zapal się na niebiesko dla autyzmu, Góra Grosza, Dzień Pluszowego Misia). Plan pracy przedszkola obfituje w atrakcyjne wydarzenia. Zarówno dzieci, jak i nauczycielki biorą udział w rozmaitych konkursach organizowanych poza placówką oraz same na terenie placówki organizują konkursy, w których biorą udział przedstawiciele innych placówek oświatowych. Do tradycji przedszkola weszły już na stałe całodzienne wycieczki autokarowe, które nieodłącznie są związane z priorytetami planu pracy na dany rok. Ponadto co miesiąc dzieci uczestniczą w teatrzykach, koncertach muzycznych i inny wydarzeniach kulturalnych.

Na terenie placówki działa Rada Rodziców, która jest wsparciem dla wszystkich podejmowanych działań, oferując pomoc przy ich organizacji, jak również wspierając te działania finansowo.

Strategia dla przedszkola

Celem pracy przedszkola jest dziecko - jego rozwój, dobro i bezpieczeństwo.

W ciągu ostatnich kilku lat Przedszkole Miejskie nr 99 w Łodzi cieszyło się bardzo dobrą opinią w bliższym i dalszym środowisku, dlatego w opracowanej strategii dla rozwoju przedszkola najważniejsze będzie:

Dla dziecka

  • zapewnienie bezpiecznych warunków bytowych
  • organizowanie działań aktywizujących dziecko
  • tworzenie sytuacji, w których dziecko będzie czuć się partnerem dla kolegi i osób dorosłych
  • umożliwienie działań prowadzących do wszechstronnego rozwoju osobowości każdego dziecka
  • realizowanie programu wychowania przedszkolnego w sposób atrakcyjny dla wychowanka
  • dążenie do integracji wszystkich pracowników przedszkola, jako osób współodpowiedzialnych za atmosferę pracy i wizerunek placówki na zewnątrz
  • budzenie wśród pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych poczucia odpowiedzialności za bezpieczeństwo dzieci
  • zapewnienie ciągłego rozwoju i doskonalenie jakości pracy przedszkola
  • tworzenie wartości wspólnych dla dzieci , nauczycieli i rodziców

Dla Rodziców

  • dostarczanie wiedzy rodzicom z zakresu pedagogiki i psychologii małego dziecka
  • koordynowanie spójności działań środowiska rodzinnego z przedszkolem w zakresie wychowania i edukacji
  • wypracowanie sposobów porozumiewania się z rodzicami
  • wspieranie działań rodziców w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych u swoich dzieci
  • budowanie wzajemnego zaufania do rodziny i przedszkola
  • włączanie rodziców w działania przedszkola
  • dbanie o dobrą współpracę organów przedszkola opartą na szacunku i wzajemnym zrozumieniu

Dla nauczycieli

  • planowe realizowanie doskonalenia zawodowego
  • opracowanie planu doskonalenia zawodowego zgodnie z potrzebami nauczycieli i placówki
  • wspieranie nauczycieli rozpoczynających pracę zawodową i realizujących staż na wyższy stopień awansu zawodowego
  • wzbogacanie bazy dydaktycznej placówki
  • wspieranie nauczycieli wprowadzających nowatorskie metody pracy
Mocne strony przedszkola

Zadaniem przedszkola jest utrzymanie i udoskonalanie mocnych stron placówki.

  1. Duży przestronny budynek usytuowany w parterze.
  2. Przestronny ogród wyposażony w nowoczesny sprzęt ogrodowy.
  3. Dobra lokalizacja placówki- dojazd środkami MPK.
  4. Budynek jest po przeprowadzonej termomodernizacji co wpływa na jego estetykę .
  5. Wyremontowane i kolorowe sale dydaktyczne oraz inne pomieszczenia w przedszkolu.
  6. Nauczyciele z wyższym wykształceniem i przygotowaniem pedagogicznym w większości ze stopniem awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
  7. Doskonalenie warsztatu pracy i zdobywanie kolejnych stopni awansu zawodowego przez członków Rady Pedagogicznej.
  8. Realizacja programów autorskich..
  9. Dobra znajomość środowiska rodzinnego.
  10. Atrakcyjna oferta edukacyjna dla dzieci i środowiska rodzinnego.
  11. Przestrzeganie i propagowanie praw dziecka.
  12. Stwarzanie warunków do wyrównywania szans edukacyjnych u dzieci.
  13. Szeroka współpraca ze środowiskiem lokalnym.
  14. Udział w konkursach międzyprzedszkolnych i międzymiastowych, zdobywanie wyróżnień i czołowych miejsc.
  15. Ciepły i bezpośredni stosunek do dzieci i rodziców.
Misja przedszkola

Dążeniem Rady Pedagogicznej i całego personelu przedszkola jest zapewnienie bezpiecznych warunków do zabawy i zdobywania wiedzy. Ponadto przedszkole swoimi działaniami ma stwarzać warunki do kształtowania u dzieci postaw prozdrowotnych i zgodnych z wartościami uniwersalnymi. W naszym przedszkolu staramy się rozwijać ideę tolerancji wobec odrębności innych ludzi, uczymy poszanowania praw ogółu, szacunku dla osób starszych. Dużą uwagę przywiązujemy do kształtowania postawy poszukującej, poprzez którą możemy rozwijać kompetencje komunikacyjne, aktywność twórczą i otwartość na wiedzę. W codziennej pracy zapewniamy pomoc w razie trudności wychowawczych bądź edukacyjnych. Ściśle współpracujemy z domem rodzinnym. Dzięki tym wszystkim działaniom nie boimy się o losy naszych wychowanków w szkole. Misją naszą jest również integracja środowiska rodzinnego. Staramy się przekonywać rodziców do naszych działań, angażować ich do pracy na rzecz przedszkola i do współdecydowania o planach i zamysłach dotyczących pracy na rzecz dzieci. Misją przedszkola jest propagowanie w środowisku lokalnym wychowania przedszkolnego jako pierwszego etapu edukacji mającego największy wpływ na dalsze losy dziecka.

Całość działań prowadzi do tworzenia przedszkola partnerskiego.

Wizja przedszkola

Aktualne działania podejmowane i przedstawione w misji przedszkola mają na celu utrzymanie poziomu dydaktycznego, dobrej opinii w środowisku lokalnym i dalsze propagowanie wychowania przedszkolnego. Wizją przedszkola jest utrzymanie dotychczasowej pozycji oraz zacieśnienie więzi pomiędzy dzieckiem-nauczycielem- rodzicem.

Sylwetka dziecka w naszym przedszkolu

Całość działań podejmowanych w naszym przedszkolu ma ukształtować dziecko:

  • ciekawe świata,
  • radosne w życiu,
  • ufne w stosunku do nauczycieli,
  • aktywne w życiu przedszkola,
  • twórcze i samodzielne w działalności zabawowej i edukacyjnej,
  • zdolne pokonywać trudności.

Praca dydaktyczno-wychowawcza jest skierowana na dziecko, które w przyszłości będzie umiało samodzielnie funkcjonować w szkole i innych grupach społecznych.

Sylwetka absolwenta

Dziecko kończące nasze przedszkole jest dobrze przygotowane do roli ucznia i potrafi funkcjonować w nowym środowisku.

Jego ukształtowane cechy osobowości wykazują:

  • motywację do uczenia się i do wysiłku intelektualnego,
  • umiejętność radzenia sobie z trudnościami,
  • umiejętność koncentracji na wyznaczonym zadaniu,
  • umiejętność współdziałania w grupie,
  • samodzielność,
  • chęć poznawania nowych treści nauczania.

Absolwent posiada:

  • podstawową wiedzę o świecie,
  • zdolność do porozumiewania się w sposób zrozumiały dla dorosłych i rówieśników,
  • umiejętność wyrażania swoich uczuć oraz panowania nad swoimi emocjami,
  • zdolności empatyczne.

Absolwent umie:

  • cieszyć się z osiągnięć swoich i kolegów,
  • przestrzegać praw i obowiązków nałożonych przez szkołę,
  • przestrzegać norm i zasad społecznych,
  • posługiwać się zdobyczami techniki.

Absolwent zna i przestrzega:

  • prawa dziecka i prawa innych ludzi,
  • zasady bezpieczeństwa, higieny i dbałości o zdrowie,
  • zasady kultury współżycia i postępowania,
  • zasady szanowania przyrody i środowiska.

Absolwent potrafi:

  • występować publicznie i reprezentować grupę na zewnątrz,
  • przedstawiać swoje pomysły i wytwory własnej pracy,
  • wykazywać inicjatywę w działaniu,
  • prosić o pomoc w różnych sytuacjach życiowych,
  • przyswajać nowe treści programowe,
  • wykorzystywać posiadaną wiedzę w życiu codziennym,
  • doceniać dorobek innych ludzi,
  • wskazywać symbole narodowe oraz odpowiednio zachowywać się podczas uroczystości z okazji ważnych wydarzeń narodowych,
  • konsekwentnie działać w celu osiągnięcia zamierzonego celu.
Cele pracy dydaktyczno - wychowawczej

Naszym celem w procesie dydaktyczno-wychowawczym jest:

  • wspieranie uzdolnień oraz wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka poprzez diagnozowanie i rozwijanie inteligencji,
  • wychowanie w ścisłej współpracy z rodzicami,
  • rozwijanie umiejętności przeżywania sukcesów i radzenia sobie z porażkami,
  • tworzenie atmosfery bezpieczeństwa i zaufania w środowisku przedszkolnym i rodzinnym,
  • współdziałanie z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych,
  • zapewnienie odpowiedniej bazy i wyposażenia,
  • promowanie działalności przedszkola i wychowania przedszkolnego w środowisku,
  • angażowanie rodziców w działalność przedszkola.
Zasady pracy przedszkola

Przy realizacji treści programowych i założonych celów przedszkola należy szczególną uwagę przywiązywać do zasad pracy ustalonych wewnątrz placówki. Zasady powinny obejmować zarówno stronę organizacyjną jak i proces dydaktyczny.

Zasady organizacyjne:

  • praca wg zatwierdzonej organizacji pracy na dany rok szkolny,
  • zapewnienie prawidłowej opieki poszczególnym grupom przez cały dzień pobytu w przedszkolu,
  • wzajemna pomoc wszystkich pracowników przedszkola,
  • przestrzeganie rozkładu dnia aktywności z uwzględnieniem punktualności w podawaniu posiłków,
  • przestrzeganie regulaminów wewnętrznych i obowiązujących procedur,
  • przestrzeganie kodeksu etyki zawodowej uwzględnionej w Kontroli Zarządczej.

Zasady procesu dydaktycznego:

  • systematyczne prowadzenie nadzoru pedagogicznego
  • tworzenie planów pracy przedszkola z uwzględnieniem podstawy programowej i aktualnych wydarzeń
  • tworzenie miesięcznych planów pracy z uwzględnieniem treści podstawy programowej, poziomu umiejętności i możliwości dzieci oraz priorytetów przedszkola
  • stosowanie tradycyjnych i nowatorskich metod pracy
  • stosowanie różnorodnych form pracy
  • organizowanie w ciągu dnia różnego rodzaju sytuacji edukacyjnych
  • wykorzystywanie pomocy dydaktycznych w celu urozmaicenia procesu dydaktycznego
  • dążenie do maksymalnego pobudzania aktywności dziecka
  • zachowanie proporcjonalności między dydaktyką, a zabawą.
Adaptacja dzieci w przedszkolu

Adaptacja, czyli przystosowanie do nowej sytuacji w przedszkolu odgrywa bardzo ważną rolę. Do przedszkola po raz pierwszy najczęściej trafiają dzieci w wieku trzech lat, a w niektórych przypadkach starsze. Wszystkie te dzieci do chwili przyjęcia do przedszkola przebywały w domu pod opieką rodzica lub babci. Wejście w nowe środowisko, gdzie panują pewne normy i zasady, których należy przestrzegać budzą wśród dzieci lęk i obawy. Ponadto kilkugodzinna tęsknota za rodzicami również potęguje uczucie strachu. Mając na uwadze wszystkie te aspekty należy corocznie wdrażać nasz program autorski „Adaptacja dziecka w przedszkolu”. Program ten był przedmiotem ewaluacji, dlatego jesteśmy pewni, że daje oczekiwane efekty i należy go kontynuować. Zakończeniem okresu adaptacji będzie w przedszkolu uroczystość z udziałem rodziców pasowania na przedszkolaka.

Cele adaptacji:

  • skrócenie okresu adaptacji do warunków przedszkolnych,
  • nawiązanie kontaktu z rodzicami,
  • poznanie przez dziecko środowiska przedszkolnego ( kolegów, nauczycieli i budynku),
  • zdobycie zaufania rodziców.

Oczekiwane efekty:

  • akceptacja przez dzieci środowiska przedszkolnego,
  • próby udziału w zajęciach proponowanych przez nauczyciela,
  • skrócenie czasu płaczu z powodu rozstania,
  • wspólne podejmowanie zabaw z innymi dziećmi,
  • umiejętność dzielenia się zabawkami,
  • rzadsze dopytywanie się o rodziców,
  • przyjęcie płaczu dziecka przez rodziców jako normalnej, krótkotrwałej reakcji dziecka na rozstanie,
  • rozmowy z nauczycielem bez wykazywania zniecierpliwienia i reakcji negatywnych.
Współpraca z rodzicami

Praca dydaktyczno-wychowawcza zakłada rozwój dziecka w oparciu o współpracę z domem rodzinnym. Świadomy nauczyciel i świadomy rodzic doskonale wiedzą, że tylko wspólnie prowadzone działania mogą przynieść szybkie i oczekiwane efekty.

Celem współpracy z rodzicami jest:

  • dążenie do ujednolicenia oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych przedszkola i domu rodzinnego,
  • zdobycie zaufania rodziców,
  • nawiązanie dobrego kontaktu z rodzicami,
  • rozszerzanie świadomości pedagogicznej rodziców,
  • angażowanie rodziców w życie przedszkola i grupy,
  • informowanie rodziców o postępach dzieci lub o ich braku,
  • udzielanie pomocy w zaistniałych problemach wychowawczych,
  • promowanie placówki i wychowania przedszkolnego w środowisku lokalnym.

Formy współpracy z rodzicami obejmują:

  • zebrania ogólne i zebrania grupowe,
  • zebrania z Radą Rodziców,
  • konsultacje indywidualne dyrektor- rodzic, nauczyciel – rodzic,
  • prowadzenie i aktualizowanie ,, Kącika dla Rodziców”,
  • organizacja i prowadzenie zajęć otwartych dla rodziców,
  • organizowanie spotkań ze specjalistami,
  • organizowanie uroczystości przedszkolnych i integracyjnych w grupach,
  • angażowanie rodziców w pracę na rzecz przedszkola i grupy np.: pomoc w przeprowadzaniu remontów, sponsorowanie wyposażenia i pomocy dydaktycznych,
  • pomoc w organizacji wycieczek i pikniku rodzinnego.
Współprace ze środowiskiem lokalnym

Jednym z elementów pracy przedszkola jest współpraca z różnymi instytucjami i placówkami oświatowymi znajdującymi się na terenie naszej gminy.

Celem w/w współpracy jest:

  • poszerzenie oferty edukacyjnej placówki,
  • kształtowanie postaw prospołecznych,
  • poszerzenie kontaktów zawodowych nauczycieli,
  • rozwój zainteresowań dzieci,
  • pomoc w łagodzeniu stresu związanego z przekroczeniem progu szkoły.

Instytucje z którymi przedszkole na stałe utrzymuje współpracę:

  • Biblioteką Czterech Kultur Filia nr 47,
  • Szkołą Podstawową nr 2, 14, 46,
  • Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną nr 3,
  • Specjalistyczną Poradnią Wspierania Rozwoju i Terapii,
  • Teatrem Piccolo i Arlekin oraz z Baśniową Kawiarenką,
  • Szkołą Muzyczną im. H, Wieniawskiego,
  • Przedszkolami Miejskimi nr 207 oraz nr 125,
  • Białą Fabryką - Centralnym Muzeum Włókiennictwa,
  • Ogrodem Zoologicznym i Nadleśnictwem Miejskim Łagiewniki,
  • Schroniskiem dla zwierząt,
  • Fundacją ,,Krwinka”,
  • Żłobkiem Miejskim nr 31.

W każdym roku w zależności od potrzeb edukacyjnych staramy się nawiązać współpracę z innymi instytucjami. Ponadto każda grupa we własnym zakresie tworzy własny harmonogram współpracy z instytucjami, które mogą być przydatne w realizacji założeń miesięcznych planów wychowawczo- edukacyjnych w danym roku szkolnym.

Współpraca z instytucjami polega na:

  • Szkoły Podstawowe 2,14 - udział w lekcjach klas pierwszych, współpraca z nauczycielami klas młodszych, zwiedzanie budynku, wzajemny udział w imprezach organizowanych na terenie naszych placówek, promocja szkół wśród rodziców na terenie przedszkola.
  • Szkoła Podstawowa 46 – udział dzieci w pokazach jazdy na lodzie, udział w imprezach okolicznościowych, promocja szkoły wśród rodziców.
  • Szkoła Muzyczna im. H Wieniawskiego - udział dzieci przedszkolnych w koncertach muzycznych uczniów klas młodszych, umożliwienie przeprowadzania przesłuchań do klasy pierwszej, wzajemny udział w imprezach organizowanych na trenie naszych placówek.
  • Przedszkolami Miejskimi – udział w zajęciach integracyjnych, konkursach i przeglądach.
  • Biblioteka Czterech Kultur Filia nr 47 - udział grup starszych w zajęciach na terenie biblioteki połączonych z aktualnie przerabianą tematyką w planie miesięcznym, zajęcia z pracownikiem biblioteki na terenie przedszkola dla grup młodszych, udział w wystawach i galach organizowanych przez bibliotekę.
  • Poradnie specjalistyczne - korzystanie z porad specjalistów, udział specjalistów w zespołach pomocy psychologiczno-pedagogicznych, organizowanie prelekcji dla rodziców i nauczycieli.
  • Baśniowa Kawiarenka, Teatr Piccolo - udział w przedstawieniach teatralnych.
  • Biała Fabryka - Centralnym Muzeum Włókiennictwa – udział w wybranych warsztatach edukacyjnych.
  • Ogród Zoologiczny i Nadleśnictwo Miejskim Łagiewniki – udział w zajęciach edukacyjnych.
  • Schronisko dla zwierząt – zbiórki rzeczowe na rzecz schroniska.
  • Fundacja ,,Krwinka” – zbiórki rzeczowe na rzecz podopiecznych fundacji.
  • Żłobek Miejski nr 31 – zajęcia integracyjne.
Promocja placówki

W dobie gospodarki rynkowej placówka oświatowa musi zabiegać o swoją pozycję. Od tego jak jest postrzegana w środowisku zależy opinia, a tym samym ilość chętnych dzieci uczęszczających do przedszkola. Nie pozostając obojętnym na ten wymóg prowadzimy promocję placówki w środowisku lokalnym.

Działania promocyjne obejmują:

  • dbałość o dobrą opinię przedszkola,
  • organizowanie uroczystości okolicznościowych i integracyjnych dla środowiska rodzinnego,
  • prowadzenie kroniki przedszkolnej,
  • prowadzenie strony internetowej,
  • redagowanie kwartalnika przedszkola,
  • opracowanie własnej ulotki reklamowej,
  • posiadanie logo przedszkola,
  • dbałość o estetykę wewnętrzną i zewnętrzną budynku,
  • prezentowanie życzliwej postawy wobec rodziców i dzieci.
Kierunki działań

Podejmowanie wszystkich działań przedszkola ma na celu rozwój placówki oraz utrzymanie pracy opiekuńczej, wychowawczej i dydaktycznej na dotychczasowym poziomie.

Działania zmierzające do osiągnięcia określonych zadań i celów:

  • realizacja założeń reformy programowej,
  • dostosowanie pracy opiekuńczej, wychowawczej i dydaktycznej do możliwości i potrzeb dziecka,
  • uatrakcyjnianie oferty edukacyjnej przedszkola,
  • rozwijanie współpracy z rodzicami jako partnerami placówki,
  • realizacja programów wychowania przedszkolnego w tym programów autorskich,
  • promowanie zdrowego stylu życia i przestrzegania zasad współżycia społecznego,
  • promowania wychowania przedszkolnego jako pierwszego i najważniejszego etapu edukacji małego dziecka,
  • motywowanie kadry do własnego rozwoju zawodowego,
  • ścisła współpraca z instytucjami i placówkami oświatowymi. 
Postanowienie końcowe
  1. Strategia dla przedszkola jest otwarta i może ulec modyfikacji
  2. Strategię zatwierdza do realizacji Rada Przedszkola Miejskiego nr 99 w Łodzi
  3. Strategia jest uzupełnieniem zadań określonych w Statucie placówki
  4. Zmiany w Strategii mogą być dokonywane na wniosek Dyrektora, Rady Pedagogicznej lub Rady Rodziców.
  5. Rodzice zapoznają się ze Strategią na pierwszych zebraniach grupowych w nowym roku szkolnym.

Strategia dla Przedszkola Miejskiego nr 99 w Łodzi obowiązuje od 01.09.2013r.