Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Plan pracy

Roczny Plan Pracy Przedszkola Miejskiego nr 99 w Łodzi

Kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.

  1. Poznawanie własnego ciała, budowy i działania narządów w tym narządów zmysłu oraz schematu własnego ciała.
  2. Kształtowanie nawyków higienicznych i samoobsługowych.
  3. Obchody Światowego Dnia Mycia Rąk.
  4. Promowanie zachowań prozdrowotnych w tym aktywności fizycznej.
  5. Kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych.
  6. Organizacja zajęć z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.
  7. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej i zamiłowania do uprawiania sportu.
  8. Tworzenie warunków sprzyjających aktywności ruchowej i pobytowi na świeżym powietrzu.
  9. Udział w projektach i realizacja programów o tematyce prozdrowotnej.
  10. Udział w konkursach o tematyce prozdrowotnej.
  11. Zorganizowanie ogólnoprzedszkolnej imprezy muzyczno – ruchowej z okazji Dnia Przedszkolaka, pt.: „Bawisz się Ty, bawię się ja” – zabawy według M. Tomaszewskiej.
  12. Zorganizowanie ogólnoprzedszkolnego „Turnieju wiedzy o zdrowiu” z okazji Światowego Dnia Zdrowia.
  13. Zorganizowanie imprezy ogólnoprzedszkolnej pod hasłem: „Ruch to zdrowie” z okazji Dnia Dziecka.
  14. Udostępnienie rodzicom propozycji zabaw i ćwiczeń ruchowych dla dzieci sprzyjających kształtowaniu prawidłowej postawy ciała.

Zwiększanie poziomu wiedzy dzieci i rodziców na temat bezpieczeństwa dzieci, w tym bezpiecznego korzystania z technologii.

  1. Poznawanie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach.
  2. Zorganizowanie „Turnieju wiedzy o ruchu drogowym” z okazji Dnia Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
  3. Wdrażanie się do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych osób.
  4. Nauka i utrwalanie numerów alarmowych oraz zasad wzywania pomocy.
  5. Udział w spotkaniach dotyczących bezpieczeństwa z przedstawicielami Straży Miejskiej, Policji i Sanepidu.
  6. Zorganizowanie obchodów Międzynarodowego Dnia Numeru Alarmowego 112.
  7. Przeprowadzenie próbnych ewakuacji na wypadek pożaru lub innych zagrożeń, z udziałem straży pożarnej oraz innych służb ratunkowych.
  8. Organizacja zajęć i zabaw rozwijających wiedze na temat bezpiecznego korzystania z technologii i zagrożeń z niej płynących.
  9. Podnoszenie kompetencji rodziców w zakresie zagrożeń wynikających z niekontrolowanego dostępu dzieci do technologii i treści cyfrowych.

  10. Udostępnianie rodzicom materiałów dotyczących nowych zagrożeń i dobrych praktyk w zakresie korzystania przez dzieci z urządzeń cyfrowych w domu.

Kształtowanie postaw społecznych i patriotycznych.

  1. Stworzenie przez nauczyciela wraz z dziećmi Kodeksu Przedszkolaka i umieszczenie go
    w widocznym miejscu w sali. Motywowanie dzieci do respektowania zasad i kształtowanie umiejętności samokontroli.
  2. Kształtowanie kompetencji społecznych z zakresu przestrzegania ustalonych zasad.
  3. Organizowanie spacerów  i wycieczek umożliwiających poznawanie okolicy przedszkola i naszego miasta.
  4. Prowadzenie zajęć umożliwiających poznanie symboli narodowych, historii powstania państwa polskiego, polskich legend i baśni oraz wybranych postaci ważnych dla rozwoju polskiej kultury i nauki.
  5. Kultywowanie polskich tradycji i zwyczajów.
  6. Udział w obchodach Święta Niepodległości. Udział w akcji MEN: "Szkoła do hymnu" - odśpiewanie hymnu o godz. 11:11.

  7. Obchody „Święta flagi” . Utrwalenie polskich symboli narodowych, kształtowanie poczucia szacunku do symboli narodowych.
  8. Udział w projektach i akcjach oraz realizacja programów o tematyce związanej z ochroną środowiska przyrodniczego.
  9. Udział w zbiórkach i akcjach charytatywnych.

Rozwijanie u dzieci empatii i wrażliwości na potrzeby innych.

  1. Zapoznanie dzieci z literaturą dziecięcą rozwijającą empatię i wrażliwość na potrzeby innych.
  2. Organizowanie zajęć na temat rozpoznawania i nazywania emocji własnych i innych osób. Stworzenie w grupach „Kącika emocji”.

  3. Dbałość o zdrowie psychiczne dzieci poprzez organizowanie zabaw relaksacyjnych i wyciszających, wprowadzenie elementów bajkoterapii, muzykoterapii, czytanie dzieciom literatury terapeutycznej.
  4. Udział dzieci w warsztatach grupowych z elementami terapii pedagogicznej. Grupy starsze: Wspieranie zdrowia psychicznego i przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej. Grupy młodsze: Emocje.

  5. Organizacja Dnia Życzliwości, Serdeczności i Pozdrowień.
  6. Organizacja Światowego Dnia Świadomości Autyzmu.
  7. Budowanie poczucia bliskości i bezpieczeństwa w grupie dzięki zabawom integracyjnym.

Przybliżenie dzieciom i rodzicom zagadnień dotyczących standardów ochrony małoletnich – uświadamianie dzieci i rodziców o prawach posiadanych przez dzieci i możliwościach ich ochrony w trudnych sytuacjach.

  1. Zaznajomienie rodziców z prawami dziecka oraz standardami ochrony małoletnich obowiązującymi w placówce.
  2. Przygotowanie tablicy dla rodziców prezentującej opracowane materiały na temat standardów ochrony małoletnich oraz instytucji wspierających rodziny.
  3. Organizacja zajęć i zabaw umożliwiających dzieciom poznanie i zrozumienie ich praw oraz standardów ochrony małoletnich. Stworzenie w grupach kącików z prawami dziecka oraz standardami ochrony małoletnich.

  4. Obchody Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka.
  5. Współpraca w poradniami psychologiczno – pedagogicznymi.

Rozwijanie umiejętności oraz zainteresowań matematycznych i przyrodniczych u dzieci.

  1. Udział w warsztatach przyrodniczych.
  2. Udział w zabawach rozwijających zainteresowania matematyczne i przyrodnicze:

    • zabawy badawcze i eksperymenty,
    • obserwacje przyrodnicze,
    • zabawy matematyczne (manipulacyjne, rytmy i sekwencje, przeliczanie, klasyfikowanie, segregowanie, pojęcia geometryczne, pomiary: długości, wagi i objętości, zadania tekstowe)
    • gry edukacyjne,
    • zabawy z kodowaniem,
    • zabawy logiczne (łamigłówki, układanki, puzzle, zagadki, historyjki obrazkowe).
  3. Wykorzystywanie metod aktywizujących podczas zajęć.
  4. Doposażenie kącików przyrodniczych i matematycznych.
  5. Udział w projektach, realizacja programów i kampanii o tematyce przyrodniczej.

Innowacje oraz programy wewnętrzne i zewnętrzne

  1. Innowacja pedagogiczna autorstwa Rady Pedagogicznej Przedszkola Miejskiego 99 w Łodzi "Lubimy język angielski".
  2. "Czyściochowa Akademia" program edukacyjny.
  3. "Dziecko w świecie wartości uniwersalnych" program autorski.
  4. "Czuciaki w krainie emocji" innowacja pedagogiczna
  5. "Skąd się biorą produkty ekologiczne" program edukacyjny.